Nye LED armaturer fra LEDVANCE

18.05.2016 | Trade press

Otte nye LED-armaturserier under produktnavnet LEDVANCE gør livet lettere for installatører

OSRAM A/S, som fra 1. juli bliver til LEDVANCE, lancerer otte nye LED-armaturserier, som under produktnavnet LEDVANCE kombinerer den velkendte OSRAM kvalitet med en moderne og fremtidssikret lysteknologi fra LEDVANCE. Serierne er kendetegnet ved skarpt design, priseffektivitet og enkel installation.

I serierne indgår næsten 60 produkter med en høj energieffektivitet på op til 120 lm/W og op til 50.000 timers levetid. LEDVANCE tilbyder en produktgaranti på op til fem år på grund af armaturernes høje kvalitet.

Serierne LEDVANCE Downlight og LEDVANCE Spot kan monteres i loftet og erstatter downlights med kompaktrør og halogener. De to serier gør det muligt at reducere el- og vedligeholdelsesomkostningerne med op til 90% og levetiden er op til 30.000 timer. Det eneste, der kræves for at installere armaturerne, er en rund udskæring i loftet og de kan både bruges i private hjem og til professionel brug.

Blandt de otte nye serier er også den stænktætte armaturserie, LEDVANCE Damp proof, som udmærker sig ved en IP65-beskyttelse og er ideel til garager, parkeringshuse eller kældre. Polycarbonat-skærmen og en bred spredningsvinkel sikrer en meget ensartet lysfordeling. Armaturet kan under installationen forbindes til strømforsyningen uden det er nødvendigt at røre LED-modulet og gennemfortrådning

er også mulig. De runde armaturer i LEDVANCE Surface Circular serien med diametre på 35 cm og 40 cm er også stænktætte og kan både monteres som vægarmature og loftarmatur. De er ideelle til badeværelset takket være IP44-beskyttelse.

De nye kompakte armaturer i LEDVANCE Linear serien tilbydes i fire forskellige versioner med længder fra 300 til 1.500 mm. De kommer med forskelligt lysudbytte: En af typerne er særlig velegnet til installationer, der kræver højere lysstyrke, med op til 2.500 lumen. Armaturerne kan også oplyse meget lange rum da op til 20 stk. kan monteres i forlængelse af hinanden med stik.

De nye armaturer vil være tilgængelige gennem grossister fra juli 2016 og består på nuværende tidspunkt af otte LEDVANCE produktserier: Downlight, Spot, Damp proof, Linear, High Bay, Panel, Surface Circular og Floodlight. Flere modeller følger til efteråret.